You heard her story, you see her countenance, but you don't know the inner truth. Her views, her say, she limits it all 'cos there's always secrets to life.

Sunday, September 18, 2011

Be Sure Of What You're Doing

I'm very upset. Upset for not knowing that drawing living things, that God has created is not allowed in the Islam religion. It's haram. Thanks to Yana,I have now know about it. I clarified with Mama and she said that se ever once told me back them when we were still staying in Seng Kang. How can I not remember it? I was a little upset at Mama as well. Why didn't she reminded me again since she see and know that I've been drawing a lot these days?? I really don't know what to do with all my drawings right now. Should I give them away? Because I've researched and they state that: “Dari Bisir bin Said dari Zaid bin Khalid dari Abu Talhah sahabat Nabi, bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesungguhnya Malaikat tidak akan masuk rumah yang di dalamnya ada gambar.” (HR Muslim)

I'm really bewildered and upset at the same time. Drawing have always been my hobby since I'm young. It's the talent which I believe God has gave m. But now, it's all limited. Tell me what I should do to all my drawing. From now onwards I'm not going to draw anymore living things since it's haram.

On the other side, I'm happy for something. This time round, if I got it, I will grab it tight and never gonna let loose of it. Cos there's no one else like you. Thanks for making me smile. :D

Hadith of the day:


Imam Muslim meriwayatkan dari jalan Zaid bin Khalid al-Juhani dari Abu Talhah al-Ansari, ia berkata: Saya mendengar Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Malaikat tidak akan masuk rumah yang di dalamnya ada anjing dan patung. Saya (Zaid) kemudian bertanya kepada Aisyah: Sesungguhnya ini (Abu Talhah) memberitahuku, bahwa Rasulullah s.a.w. telah bersabda. Malaikat tidak akan masuk rumah yang di dalamnya ada anjing dan patung. Apakah engkau juga demikian? Maka kata Aisyah: Tidak! Tetapi saya akan menceriterakan kepadamu apa yang pernah saya lihat Nabi kerjakan, yaitu: Saya lihat Nabi keluar dalam salah satu peperangan, kemudian saya membuat seprei korden (yang ada gambarnya) untuk saya pakai menutup pintu. Setelah Nabi datang, ia melihat korden tersebut. Saya lihat tanda marah pada wajahnya, lantas dicabutnya korden tersebut sehingga disobek atau dipotong sambil ia berkata: Sesungguhnya Allahi tidak menyuruh kita untuk memberi pakaian kepada batu dan tanah. Kata Aisyah selanjutnya: Kemudian kain itu saya potong daripadanya untuk dua bantal dan saya penuhi dengan kulit buah-buahan, tetapi Rasulullah sama sekali tidak mencela saya terhadap yang demikian itu." (Riwayat Muslim)

No comments: